Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/153014
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorFomina, Luidmila
dc.date.accessioned2018-08-27T12:47:06Z
dc.date.available2018-08-27T12:47:06Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationFomina L. Neomyths about Endymion in the Victorian Poetry / Luidmila Fomina // Middle-East J. Sci. Res. - 2013. 15 (5). - С. 613-617.
dc.identifier.issn1990-9233
dc.identifier.urihttp://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/153014
dc.description.abstractThe artistic peculiarities of the transformation of mythological plot about Endymion in the works by Hugh Donald Barclay, Oscar Wilde, Stephen Phillips are investigated. The author reasearches distinguished features of each literary version. Wilde's aestheticism is of peculiar interest. Both Barclay’s and Wilde’s versions create an alternative fate of Endymion in the Victorian society. Phillips’s version is an attempt to revive the ancient Greek original myth in details to acquaint the Victorian readers with the ancient human values. An active creative reconsideration of a mythological material in the context of the national and historical conditions of the Victorian epoch and continuity of the Elizabethan love discourse are considered as basic tendencies of functioning of English poetic endmionada in the XIX-th century.ru_RU
dc.language.isoenru_RU
dc.subjectMyth Neomyth Endymion The Goddess of the Moon An aesthetic category of beauty Interpretation Aestheticism Neomythologism Neoclassicism Endimionadaru_RU
dc.titleNeomyths about Endymion in the Victorian poetryru_RU
dc.title.alternativeMiddle-East Journal of Scientific Research 15 (5): 613-617, 2013ru_RU
dc.typeArticleru_RU
Розташовується у зібраннях:Кафедра перекладу

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
17.pdf122,19 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.