Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/161031
Назва: Optimization of the number of call center operators
Автори: Pistunov, Igor
Ключові слова: queuing theory;order statistics.;optimization of the number of operators.
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Pistunov I. Optimization of the number of call center operators / Igor Pistunov // Science and practice: implementation of modern society : proceeding of 11-th International Scientific Conference, Manchester, Great Britain, 18-19 Oktober,2021. – Manchester, 2021. – Pp. 1-6.
Короткий огляд (реферат): Abstract. The intensity of receiving orders from customers was determined by statistical research. The intensity of orders by month is described by a nonlinear transcendental model. Queue theory allowed us to formulate the problem of finding the optimal number of operators serving customers in the call center for a confidence level of 0.95. The economic effect is calculated.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ir.nmu.org.ua/handle/123456789/161031
Розташовується у зібраннях:Кафедра економіки та економічної кібернетики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Manchester2021.pdf375,58 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.